Subject: Re: Rahvusvaheliseks liikluseks avatud piiripunktid
From: "Aleksei" <[email-masked]>
To: "info.fin list", "Raigo Uukkivi EMTA", "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>, "[email-masked]", "[email-masked]", "Setomaa Vallavalitsus" <[email-masked]>, "[email-masked]", "[email-masked]", "Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon" <[email-masked]>, "Karin Ojala" <[email-masked]>, "Marius Kutateladze" <[email-masked]>, "Mati Voogla" <[email-masked]>, "Toomas Huik" <[email-masked]>, "Raul Kudre" <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Jun 2024 10:59:24 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Railservis OÜ väljendab sügavat muret saadud määruse eelnõu üle. Ei saa 
nõustuda määruse eelnõus sisalduvate selgitustega, et piiripunkti töö 
piirangud ja inimeste, sõidukite ning kaupade liikumise piirangud Koidula 
maantee piiripunktis öisel ajal ei too kaasa olulist ja suurt negatiivset 
mõju.

Tahame rõhutada, et sellest määrusest kannatavad mitte ainult 
kaubaveoettevõtted, kuna ootejärjekorrad pikenevad, vaid ka Eesti kodanikud, 
kes igapäevaselt piiri ületavad. Lisaks sellele saab keskkond kahjustada 
ning Koidula ooteala operaatori tegevus on lõpetamise ohus.

Tuletame meelde, et Railservis OÜ osutab teenuseid Koidula ootealal 
09.06.2021 sõlmitud kontsessioonilepingu alusel, milles on osapoolteks ka 
riik. Lepingu tingimuste kohaselt planeeris Railservis OÜ oma 
majandustegevust, sealhulgas tulu ja kulusid. Lepingu lisa 1 punktide 6.2 ja 
7.2 kohaselt on Railservis OÜ kohustatud pakkuma teenuseid Koidula ootealal 
ööpäevaringselt. Piiripunkti öine sulgemine kaheksaks tunniks päevas 
vähendab autode läbilaskvust kolmandiku võrra, mis vähendab oluliselt 
Railservis OÜ tulu.

Seetõttu on Railservis OÜ sunnitud töötajate töölepinguid ümber vaatama. 
Lisaks tuleb teha muudatusi kontsessioonilepingus, mis puudutavad ooteala 
tööaega, nimelt muuta punktid 6.2 ja 7.2, mis sätestavad ööpäevaringse 
tööaja, tööajaks 5.30-21.30. Selliste muudatuste tõttu on Railservis OÜ 
sunnitud ööseks ooteala sissesõidu ehk parkimisala sulgema.

Ööbimisvõimaluse puudumisel ootealal peavad sõidukid peatuma maantee ääres, 
mis suurendab liiklusõnnetuste riski ja rikub ümbruskonna ökoloogilist 
tasakaalu.

Lisaks ei saa tähelepanuta jätta ka rahalist külge. Riigipiiri seaduses 
sätestatud broneerimistasud ei ole muutunud alates 2011. aastast, samas on 
tootmiskulud ja miinimumpalk oluliselt  tõusnud (tootmiskulud - rohkem kui 
10 korda, miinimumpalk - rohkem kui 4 korda). Seoses piiri töötamise aja 
muutmisega ooteala läbilaskevõime vähenemisest tulenev osalise tulu kaotus 
võib viia selleni, et operaatoritele ei ole majanduslikult võimalik objektil 
tegutseda. Kõiki neid asjaolusid kaaludes tuleb kontsessioonilepingu 
tingimused ümber vaadata ning leida kompensatsioonide võimalust seoses 
operaatori tulude märkimisväärse vähenemisega võrreldes planeeritud 
eelarvega. See võimaldaks kompenseerida rahalisi kaotusi ja säilitada 
Koidula ooteala stabiilse töö.

Palume arvestada eespool toodud asjaoludega määruse eelnõu kaalumisel ja 
korraldada täiendavaid konsultatsioone huvitatud osapooltega, et minimeerida 
võimalikke negatiivseid tagajärgi.

Lugupidamisega,

 Aleksei Mürisep

Juhatuse liige

Railservis OÜ

From: <[email-masked]>
Date: Tuesday, 4. June 2024 at 14:12
To: Raigo Uukkivi <[email-masked]>, Politsei- ja Piirivalveamet 
<[email-masked]>, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda <[email-masked]>, Räpina 
Vallavalitsus <[email-masked]>, Setomaa Vallavalitsus <[email-masked]>, 
Võru Vallavalitsus <[email-masked]>, Võru Linnavalitsus <[email-masked]>, 
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon <[email-masked]>, Railservis 
AS <[email-masked]>
Subject: Rahvusvaheliseks liikluseks avatud piiripunktid

Tere!

Teile on Rahandusministeeriumi poolt edastatud dokument.

Tagasisidet ootame 12.juuniks 2024.

Pealkiri: Rahvusvaheliseks liikluseks avatud piiripunktid

Registreerimise kuupäev: 04.06.2024

Registreerimise number: 1.1-10.1/2627-1.

Suur-Ameerika 1, Tallinn 10122
Tel. (372) 611 3558
e-mail: [email-masked]
 <http://www.rahandusministeerium.ee> www.rahandusministeerium.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.